06 January 2010

Rumah Opah Yan

Berada di tempat orang walaupun orang cakap (atau kita sendiri cakap pun boleh ambil kira) macam mana seronok sekali pun, there's no place like home kan? Rumah akan sentiasa menjadi 'rumah manis rumah' (that's right, home sweet home). Tak kiralah apa pun kondisi rumah engkau itu, banglo ke, semi-D ke, made of batu ke, rumah papan ke, separa batu separa papan ke, pent house ke (dream house ni), pangsapuri, kondominium, apartment ke dan segala macam lagi rumah, kalau dah nama rumah itu rumah saya atau engkau, ia tetap termuah di hati.




Rumah saya adalah rumah batu lama. Lokasi, Ipoh (mali tatak sombong woh). Kenapa saya suka rumah saya? Lame, let's not do that. Macam engkau-engkau jugak, kau suka rumah kau sebab ada katil kau, bantal peluk panjang kau, ada dapur yang penuh dengan makanan kegemaran kau, ada sofa yang memang dah di cop dengan bentuk punggung kau, ada kedai mamak yang buka 24 jam betul-betul depan rumah yang menjual teh o' ais dengan harga RM 1.20, ada tv yang kau tak payah tengok remote pun dah tahu nak tekan mana untuk tukar TV/AV sebelum tertangkap menonton dvd Doraemon, dan. I better stop before it gets too personal (-_-")




Tapi mama dah tak larat nak duduk rumah kami yang serba kekurangan itu sebab mama sakit, dia tak larat naik tangga. So everybody thinks the best solution is for us to move out dan cari rumah yang mempunyai tidak melebihi tiga anak tangga. Ada bendul tak mengapa, mama masih mampu langkah lagi.




Tapi nanti kalau pindah, will it still be the same? Well, the bantal peluk panjang, tv, isi dalam peti sejuk will still pretty much be the same, kan? Apa-apa pun apa (apa banyak sangat apa ni?apa tak ada perkataan lain apa?) yang terbaik untuk mama akan membuat hati saya tenang. Melihat kepada bahagian yang lebih terang, lepas ni kalau tertinggal handphone sayang dalam bilik sempat lagi lari sebelum ringtone terhenti kan. Dan boleh kurangkan ketagihan teh o' ais mamak jugak.




Maka, saya bersetuju untuk pindah. Bye rumah.


Kaki ayam: Mama, nanti kita dah pindah, mama cepat-cepat sembuh ya T_T

1 comment:

Islamic_Muslimah said...

smoga mama cepat sembuh, amin ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...