20 July 2012

Zakiah, The Penganggur...

Assalamualaikum, salam 1Penganggur...

Warghh aku stress! Stress dah sebulan lebih cari kerja, masihhhhh tak dapat-dapat lagi. Eh tapi ada lah dapat satu kerja hari tu, jadi salesperson. (Tumpang lalu nak emo jap) Interview cakap buat advertising,sekali kerja jadi door-to-door salesperson, bolehhhh? Start-start dah membohong, belum part bersosial antara staff-staff pulak. Corporate culture dia, ko kena main sep-sep tangan (high five tuuu) laki pompuan setiap kali jumpa. Apakah?? Ehh macam kgdotcom kan aiiii tak sporting, tapi ah lantak ah. Walaupun atas nama kerja, aku tak sukaaaa sooooo bye bye okay. (Emosi tamat di sini)

Okay, back to topic :) Lately ni kan aku macam sentap-sentap sikit kalau orang tanya, "Dah keje ke?". "Blommm...". "LA, TAK KEJE LAGI??" Buat muka. Puaghhhhhkaaaa betulllll. Korang ingat aku saja malas taknak keje ke, nak wey....... Tapi rezeki takde. Yang ada pun yang pelik-pelik grrrrrr.

Interview dah berapa kali pergi, dalam sebulan ni dekat sepuluh kali dah. Sampai tak nervous gi interview. Macam,"Interview? Oh petang ni? Okay :-)".

 See buku jadual interview 1Penganggur T______________T Nangis berpanjangan.

Aku kalau tak fikir kena kumpul duit, memang aku tak pulun. Tapi sebab kehendak macam-macam haaaaa silalah cari duit sendiri, ayah support yang wajib je ye....

Muka positive baru balik dari interview :-)

Takpe, takpe, Zakiah sabar taw, MFO pun sabar taw. Ayah gak terbaik, tak pernah desak aiii, thank you ayah. Kurang sikit pressure di situ....

Kaki ayam: Longing for a position in RHB, the pay sounds delishhhh.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...