04 July 2012

On Why We Decide To Get Married

Assalamualaikum...

Kali ni nak cerita ceriti yang serius sikit, boleh ye? :-) Aku ni baru je complete belajar hujung Mei hari tu, transkrip pun tak release lagi tapi dah sibuk nak rancang tunang and later kahwin. Why so fast, some may ask.

Aku sebenarnya sunyi hidup sorang. Mama (she was my life, and I was hers) dah takde. Ayah pulak busy kerja and ada banyak tanggungjawab lain. Aku tak salahkan ayah, aku faham. Ayah TAK PERNAH abaikan aku but inside... I feel so lonely.

On the other side, I have him. Dia sentiasa ada untuk aku bila semua orang lain sibuk dengan hidup masing-masing, kitorang pulak sibuk ke hulu ke hilir berdua je. Right after Mama passed away, I became his life (and vice versa, of course) and without me asking, he considered me as his responsibility. Jadinya, dia akan pastikan aku selamat, makan, sihat, etc. Hampir tiap-tiap malam dia akan bawak aku keluar and make sure aku makan, teman aku sembang, make sure aku tau yang dia ada. Mungkin nampak macam simple, tapi yang simple-simple tu lah orang selalu abaikan. Orang yang tak pernah rasa, tak tau macam mana sedih makan sorang, macam mana stress takde member nak sembang. Boleh gila wa cakap lu.

Hence, dari terus hari-hari keluar, orang nampak pun macam tak best jugak lah. Tak manis lah senang ceritaaaa. Pastu hari-hari makan luar pun cemuih gak so MFO pun decide untuk go to the next step. Dari hari-hari buang duit keluar baik kahwin je.

So begitu lah. Keputusan tu bukan sebab dah gatal ke (gatal ada la, tapi bukan semata-mata heee), teringin tengok orang lain kahwin, faktor usia or whatnot tapi we need to be close to each other for basic living need, emotional, and safety reason. From there, we decide to create a 'Halal' life together.

That's it, secara ringkas. :-) Maka persiapan untuk create a simple life together now begins...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...