27 August 2010

Terang Bulan Malam Ini, Bagaikan Bunga Berkembang ;)


Salam 17 ramadhan semua :)

Malam tadi balik dari kelas Mandarin dan settlekan satu, dua urusan dengan dear friends, pergi minum air ais sekejap; aku dapat satu rumour tapi bukan pasal skandal Raja Azmi dengan Roslin, tapi pasal bulan.

Balik kelas geng-geng fisabilillah aku bisik dekat telinga pasal fenomena dua bulan di langit yang akan dilihat pada malam ini pada jam 12.30 AM, 27 Ogos 2010, malam Nuzul Quran. Kisahnya, fenomena dR. Rozmey ni hanya jadi once in 260 years. Aku pun ter-recall satu email yang aku received last week or so yang cakap pasal benda ni.


Adakah dot dekat bawah tu marikh? Yang pasti bukan bintang sebab dia tak blinking.

After two hours of sky-staring.....


One moon, still. But one hell of a moon! Subhanallah, facinating!


Tak ada apa yang historical pun, tapi memang cantik. Lebih cantik dari Lisa Surihani, serius. Cahaya dia kalah spotlight silau nak mam Unit Keselamatan UUM dekat entrance campus tu.

Segala yang orang putih gembar-gemburkan tu tak sahih ah. After some googling and reading were done, sebenarnya kedudukan bulan dan marikh semalam adalah totally opposite and dipisahkan oleh matahari. Okay done with the fact :') Selamat malam...

Pada pungguk-pungguk yang rindukan sang bulan, malam ni dia bersinar-sinar lagi walaupun tak seterang semalam...Selamat mendongak!

Kaki ayam: Ke bulan terang ni tanda lailatul qadar tiba and pintu keampunan terbuka awal tahun ni? Hmm hehe.

2 comments:

gnesop.com said...

ramai yg dok keluat tangkap gambar..huhu
sop wat tak tau jer :)

Zaqyah Razak said...

saye lah salah sorang nya haha, bukan apa just enjoying the beauty of God's creation ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...