15 November 2010

Ailurophobia No More

Mama paling pantang bila rumah dia serabut (minus my room, mind you). Everyhing has to be in place! Macam kalau ada orang usik katil dia or bilik guest, dia confirm tau even kau dah try sedaya upaya tarik tegang-tegang bedspread tinggal tak iron je. Mama anti sepah-sepah and kotor-kotor. Patutlah mama macam anti aku -.-".

So, dengan itu aku memang tak pernah bela kucing or any kind of pets (minus goldfish, tu pun sebab ayah punya mind you -.-") So, benda tu buat aku sangat fobia dengan haiwan okeh. Especially yang berbulu-bulu dan menyondol-nyondol. Ergh, tak rela! Dulu kalau terkena sikit dekat kaki confirm rasa nak mandi on the spot as it feels like all the bulus still ada dekat kaki huhu.

Tapi kan! Now aku tak 'ailurophobia' (fear of cats) lagi! Hehehehehe.Happy tau sebab I always found 'em to be extremely cute. Tapi how cute they are, aku tak sampai tangan nak pegang. Menatang tu baru catwalk dua tiga langkah nak datang dekat aku, aku dah lari pecut dulu sambil lompat kijang, huhu ngok je.

Macam mana aku dah tak fobia?

Sebab Cayenne or nama manja Sheyyen! Kitten hidung penyet paling adorable di dunia!

Aku kena force to babysit Sheyyen dulu one time, nak tak nak... Lagi pun Yen comel sangat, hati wa manyak cayor!

And then came...

Chester Bester Dexter aka Mat Bulu!

Yang putih bulu tebal macam carpet ni kucing Abang aku. Ni lagi satu bapak cute! Okeh, kesimpulannya tak takut nucen (kucing) dah.

Kaki Ayam: Tapi tak suka bulu nucen lekat kat baju!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...