06 February 2010

Semoga Kau Tenang Di Sana

Dalam lingkungan 20 hari kebelakangan ini, banyak roda hidup orang di sekeliling aku berada di bawah. Bila mereka di bawah, aku turut terpalit jugak rasa down. Nasib baik cuti CNY dong-dong-chia sudah dekat, sebab aku rasa tak betah nak duduk dekat kolej. Panas bontot! Tegak bulu roma, sejuk-sejuk panas badan, nak tidur sorang takut, duduk bilik sorang even siang pun goyang doh. Senang cerita aku dan komuniti kolej residensial tempat aku duduk ini rasa totally insecure lah. Why?

Okay, let me go staight to the point ya. Bila orang tanya "You/kau/kamu/awak/adik/anak ni mengaji kat mana?" then I answered Universiti Selatan Thailand, muka blur terpancar. Okay, I mean Universiti Utara Malaysia. Response pertama would be, "Jauhnya...........". Yeah. Aku angguk. First runner-up response pulak ialah, "Tempat jin bertendang tu weh!". Yang ini aku senyum saja, dalam hati ngomel-ngomel, letih-letih uni buat positioning "Best Management University". Tapi perception orang tetap itu-itu juga. TAPI sekarang, aku dah susah nak stay positif. I have to agree that ini tempat memang tempat untuk benda itu bertendang.

3 days ago, satu budak first year meninggal dunia. Arwah demam, kena rasuk at 5:00 pm, brought to hospital not long after and pronounced dead at 9:00 pm. Everything seems so fast, and the gloom and anxious spreads even faster.

And then the night after, satu girl pula kena possesed. She was instantly drove far far away from our college. Now it seems like most of Kachi-ians are having sleepless nights since the fatal incident. Mungkin sampai cuti, balik rumah baru boleh tidur malam semula. Bukan nak percaya dan takut dengan benda-benda halus, tapi bila dah nampak sendiri depan mata, sumpah scary. Harap bumi Kachi cepat tenang.

Satu lagi cerita sedih, kawan aku yang sama-sama balik Ipoh (setiap kali cuti umum, cuti khas, cuti ikut-suka) sedang diuji Tuhan. Ibu A sakit. Having been through a quit similar sitution myself, I was empathic to her situation. Harap dia tabah dan harap ibu A cepat sembuh.

Kami semua rindu kamu, A. Aku dah tak ada kawan nak buli bila kau tak ada :'( Kau stay strong okay.

Kaki ayam: Harap roda hidup aku tidak berputar laju.

1 comment:

Islamic_Muslimah said...

hah...
acik nak respon pasal A jak, yg len x mau, hehhe...
acik pon windu A sgt2...tiap mlm b4 tido pasti kami akan bersembang, kadang bermuhasabah diri..kali terakhir kami bersembang is berkenaan MATI :( moga2 A n her mum get well soon.. acik nekad nak trun ipoh g mlawat fmly dia, insyaAllah, moga d permudahkan segalanya..amin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...